INGINKAN MAKLUMAT LANJUT KLIK DISINI

IKLAN

_________________________________________________________________________
TINGKATKAN KELAKIAN ANDA DENGAN MINYAK LINTAH JAGUH KANDA


Rabu, 21 Januari 2009

Lintah, Teknologi Dan Penipuan

Bertemu kembali tetamu WAR. Antara sedar atau tidak bulan pertama dlm Tahun 2009 dah hampir sampai ke penghujungnya. Sahabat kita yang berbangsa Cina bakal menyambut Tahun Baru Cina tidak lama lagi. Hari berganti, minggu berlalu dan tahun bertambah, begitu juga usia penternakan lintah. Sudah masuk tahun ke dua usaha ini kami jalankan. Sudah di mana kita berada? Hala tuju usaha penternakan lintah ini di mana tahapnya berada kini. Sudah adakah sinar yang dinanti dengan penuh kesabaran oleh semua pihak?

Secara peribadi aku belum nampak dengan jelas lagi hala dan tuju usaha penternakan lintah ini. Aku akui penternakan lintah ini menjanjikan sesuatu yang amat bermakna kepada sesiapa yang telah dan ingin menceburinya. Setakat ini rasanya belum ada lagi teknologi yang boleh diharapkan untuk memacu usaha ternakan lintah menjadi satu industri yang berkembang maju. Semua pihak masih tercari-cari kaedah/teknologi yang terbaik bagi penambahbaikan dalam bidang ini. Harapnya dan pasti akan muncul teknologi yang boleh memacu industri lintah di Malaysia. Insyaallah.

Baru- baru ini aku dipertemukan dengan dua jenis produk yang dikatakan dapat membantu para penternak lintah yang menghadapi masalah dari segi penjagaan dan pemakanan lintah. Produk ini mempunyai banyak kelebihan dan dikatakan mempunyai impak yang hebat dari segi pembiakan lintah. Masalah utama yang sering melanda golongan penternak khasnya dan para-para 'traders' amnya. Aku berharap semoga akan muncul berbagai lagi produk/inovasi termaju yang mampu memberikan impak yang maksima terhadap "INDUSTRI" ini.

Produk ini misalnya diharapkan akan memberikan impak yang maksima sepertimana yang diperkatakan. Pengarah Urusannya sendiri sanggup turun padang berjumpa aku untuk mempromosikan produk yang dikeluarkan oleh syarikat beliau. Bagi aku tidak ada salahnya kita mencuba sesuatu yang baru. Jika terbukti produk ini lebih baik daripada apa yang aku persembahkan, tidak menjadi masalah untuk aku mempromosikannya. Itu janji aku pada MD syarikat tersebut. Harapnya aku tidak menghadapi keadaan atau situasi sepertimana HERMAPRO dahulu.

Untuk tujuan ini aku telah menyediakan tempat baru untuk tujuan kajian keberkesanan produk ini. Harapan aku agar ianya tidak akan menghampakan. Kolam ini aku sediakan berkonsepkan sawah.
Sebarang perkembangan akan aku siarkan dari semasa ke semasa. Semoga lebih banyak lagi ciptaan/penemuan teknologi yang boleh digunapakai dalam kita menjalankan usaha penternakan lintah ini. Janganlah kita diperbodohkan dengan dakyah-dakyah palsu yang dihebahkan oleh pihak yang hanya memikirkan keuntungan semata-mata. Mana mungkin ternakan hanya diberi makan sekali sahaja dan tunggu untuk jual hasil selepas 3-4 bulan. MENGARUT. Bolehkah makhluk bernyawa makan hanya sekali sepanjang usianya? Usah biarkan diri anda ditipu dan diperbodohkan. Fikir dan renungkanlah.

Jumpa lagi.....

Tiada ulasan:

Kirimkan Maklumbalas Dan Komen Anda

Name:
Email Address:

This HTML form was created by Freedback.
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.