INGINKAN MAKLUMAT LANJUT KLIK DISINI

IKLAN

_________________________________________________________________________
TINGKATKAN KELAKIAN ANDA DENGAN MINYAK LINTAH JAGUH KANDA


Isnin, 19 Januari 2009

KOKUN/TELUR LINTAH

Bertemu kembali kita. Banyak peristiwa yang berlaku dalam tempuh yang terdekat ini. Alhamdulillah segalanya dapat ditempuhi dengan sempurna tanpa sebarang masalah besar. Minat penternak baru kembali meriah. Boleh dikatakan setiap hari aku menerima panggilan dari mereka yg ingin berkecimpung dalam usaha penternakan lintah.

Persidangan PELINTAH bagi Wilayah Utara telah dijalankan dengan jayanya. Pada 03hb Januari telah diadakan di Kuala Ketil, Kedah untuk P.Pinang dan Kedah dan pada 11hb Januari telah dijalankan di Kg Wang Ulu, Bintong, Perlis. Aku telah diberi amanat untuk menerajui Gabungan Negeri Kedah dan P.Pinang. Amanat ini akan aku usahakan untuk digalas dengan sebaik mungkin. Insyaallah.

Aku menyeru para penternak yang belum menjadi ahli supaya segera berbuat demikian. Ini adalah untuk kepentingan penternak itu sendiri. PELINTAH yang telah diiktiraf oleh kerajaan akan bekerjasama dengan Jabatan PERIKANAN demi memartabatkan usaha ternakan lintah.

Kolam latihan aku boleh dikatakan setiap hari menerima kunjungan mereka yang berminat untuk mendalami usaha penternakan lintah ini. Pada 15hb Januari yang lepas aku menerima kunjungan dari Pengarah Urusan sebuah syarikat yang mengeluarkan produk untuk kegunaan dalam ternakan lintah. Beliau telah menyerahkan contoh 2 jenis produk untuk aku jalankan kajian keberkesanannya. Produk tersebut untuk kegunaan rawatan dan pemakanan lintah. Aku akan maklumkan hasil percubaan produk tersebut dari semasa ke semasa.

Dalam tempuh ini juga aku telah berjaya mengesan/menjumpai kokun yang berjaya dihasilkan oleh lintah ternakan aku di dalam kolam yang menggunakan teknik pantai (beach). Alhamdulillah... Sila lihat gambar dan video yang aku hidangkan untuk tatapan semua.


GAMBAR KOKUN YANG BERJAYA AKU KESAN/JUMPA


Hingga jumpa lagi....wassalam...

Tiada ulasan:

Kirimkan Maklumbalas Dan Komen Anda

Name:
Email Address:

This HTML form was created by Freedback.
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.