INGINKAN MAKLUMAT LANJUT KLIK DISINI

IKLAN

_________________________________________________________________________
TINGKATKAN KELAKIAN ANDA DENGAN MINYAK LINTAH JAGUH KANDA


Ahad, 27 Januari 2008

Episod Kedua

Salam mesra buat pengunjung Warisan AR. Hari ini jika mengikutkan perancangan, sepatutnya kerja-kerja menyiapkan kolam simen mula dijalankan. Namun aku hanya dapat merancang tapi Tuhan yang menentukan. Pekerja yang sepatutnya menjalankan kerja pembinaan kolam tidak dapat hadir disebabkan timbulnya komitmen lain yang lebih penting. Aku terpaksa menerima hakikat ketentuan Ilahi.



Kolam tangki yg baru dipindahkan dan isteri kesayanganku yang sempat possing pegang lintah

Aku menggunakan keluangan masa yang ada dengan memindahkan dahulu kolam tangki ke tapak projek ternakan. Kolam tangki ini telah aku aktifkan sejak 2 bulan lepas. Sebenarnya aku telah mengambil masa lebihkurang 3 bulan mengkaji dan mendapatkan maklumat yang selengkapnya sebelum mengambil keputusan untuk mengusahakan ternakan lintah ini. Terima kasih kepada Group Forum Pelintah yang telah banyak membantu aku. Bermula dengan akuarium 24" x 12" x 12", selama tiga bulan aku mengkaji dan menganalisa mengenai corak penghidupan lintah di dalamnya.

Setelah mendapat hasil kajian yang positif aku memperluaskan aktiviti perternakan ke kolam tangki 150 gelen. Hasil yang diperolehi agak memberansangkan di mana sudah kelihatan anak-anak lintah sebesar >< onblur="try {parent.deselectBloggerImageGracefully();} catch(e) {}" href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgcfZ39hi48O9y2mGwg8Pr9Ty2S2iahACylLjC4oTuRv4bRFwTUVAMVxU-UojehHAvO02zgaYDp17zwrLWJqtSN8Eo2QDlAMzdIF0Zwg1EeGZGjps-WTfBPQSv_x-vOWAMgh-Bm4Cyy0D-B/s1600-h/kolamaku4.JPG">
Inilah induk lintah yang mendiami kolam tangki aku. Lihatlah betapa beraninya isteriku. Dua tangan sebelah bawah tu tangan aku. Amboiii.. panjang sungguh lintah tu....

Akhirnya aku memilih untuk mendaftarkan diri bagi mengikuti kursus ternakan lintah yang dianjurkan oleh pihak Agrifarm Resources pada 19 Januari 2008 bertempat di Kuala Gula, Semanggol, Perak. Maka bermulalah perjalanan yang aku harap dan doakan semoga dipermudahkan oleh Allah S.W.T

Jumpa lagi di episod ke tiga...

Tiada ulasan:

Kirimkan Maklumbalas Dan Komen Anda

Name:
Email Address:

This HTML form was created by Freedback.
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.