INGINKAN MAKLUMAT LANJUT KLIK DISINI

IKLAN

_________________________________________________________________________
TINGKATKAN KELAKIAN ANDA DENGAN MINYAK LINTAH JAGUH KANDA


Isnin, 20 Disember 2010

KRISIS KEYAKINAN

Pernahkah anda mendengar atau membaca cerita Pak Pandir?. Pada kali ini saya ingin berkongsi cerita bagaiaman Pak Pandir ingin menyakinkan dirinya tentang apa yang dia temui.

Semasa Pak Pandir berjalan-jalan ,dia ternampak satu benda yang sebelum ini dia pernah melihatnya. Dia pun cuba mendekati benda tersebut dan disentuhnya dengan jari. "Lembik benda ini macam tahi je ".katanya dalam hati. Dia tidak puas hati atau yakin maka diciumnya benda tersebut. " Bau macam tahi",katanya lagi. Oleh kerana tidak puas hati dan begitu yakin maka dia cuba merasanya pula dengan lidah."oh, memang tahi, nasib baik aku tak terpijak tahi,katanya lagi.

Begitulah bagi kita yang kurang berkeyakinan dalam melakukan sebarang pekerjaan maka samalah kita dengan apa yang terjadi pada PAk Pandir. Kita dianugerahkan akal dan fikiran menjadikan kita berbeza dengan makhluk ciptaan Allah yang lain. Pergunakan kelebihan yang ada dengan sebaik mungkin. Semoga cerita ini dapat membuat kita berfikir..

2 ulasan:

Toyota Estima Recond berkata...

saya orang baling juga

buat duit berkata...

Betul lah kata orang..belajar dari pengalaman..dia dah pernah melihat..tapi masih tak confident dengan diri dia..

Apa-apa pun cerita ni memang membuatkan saya tergelak besar..

thanx

Kirimkan Maklumbalas Dan Komen Anda

Name:
Email Address:

This HTML form was created by Freedback.